شناسهٔ خبر: 168098 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

تامین ۹۵ درصد زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

علیرضا قاری قران / اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: طی یکماه گذشته در رابطه با تامین زمین در خصوص شهر اصفهان مصوبه شورای برنامه‌ریزی اخذ و به شورای عالی جهت تصویب ارسال شد لذا بر این اساس بیش از ۹۵ درصد تامین زمین در کل استان انجام شده است.

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت طرح‌های حمایتی مسکن استان اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکنِ این استان، بیش از ۴۶۳ هزار نفر ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۱۵۹ هزار نفر حائز شرایط فعال هستند همچنین تا کنون در قانون جوانی جمعیت و ۴ فرزند زیر ۲۰ سال نیز بیش از ۲۰ هزار خانوار حائزشرایط شده‌اند.  
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان رتبه دوم از لحاظ تعداد متقاضیان حائز شرایط در کل کشور را دارد، افزود: عمده مشکلی که با آن مواجه بودیم بالاخص در کلانشهر اصفهان و شهرهای بزرگ نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شهرضا و ... مبحث تامین زمین بوده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: به لطف خدا طی یک ماه گذشته در رابطه با تامین زمین در خصوص شهر اصفهان مصوبه شورای برنامه‌ریزی اخذ و به شورای عالی جهت تصویب ارسال شد لذا بیش از ۹۵ درصد تامین زمین در کل استان انجام شده است.  

وی در خصوص وضعیت اجرایی پروژه‌ها افزود: چه در بخشی که زمین به متقاضیان جهت ساخت واگذار شده است و چه در بخشی که به صورت انبوه‌سازی است مراحل اجرای پروژه‌ها پیشرفت‌های مختلفی دارد و در هر دو بخش برخی از پروژه ها به مرحله نازک کاری و تحویل پروژه‌ها رسیده‌اند و برخی دیگر در مراحل ساخت قرار دارد.  

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود حدود ۴ هزار واحد تا پایان سال در این بخش‌ها (ساخت توسط مردم و انبوه سازی) تکمیل شود، گفت: تکمیل پروژه‌ها به روند اجرای پروژه و مباحث مالی بستگی دارد همچنین بحث دیگر نیز رساندن خدمات به این مجموعه‌هاست که به صورت موازی با توجه به نیاز زیرساختی این پروژه‌ها انجام می‌شود.